PRODUCTEN

Veel gestelde vragen

Contact
Algemene vragen
Truckparking
Parkeerboetes & Bezwaar
Gehandicaptenparkeerkaart
Ontheffingen
Vergunningen
Parkeren in parkeergarages
Parkeren op straat

Contact

Meer info

Wat zijn de openingstijden van het Parkeerbureau van Parkeer Beheer?

Het Parkeerbureau bevindt zich op de Nieuwe Markt 49D, 1e verdieping Paviljoen te Roosendaal en een bezoek kan alleen op afspraak.

U kunt telefonisch een afspraak maken: 0165-745430 bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur. 

 

 


Wat is het adres van het Parkeerbureau van Parkeer Beheer?

Parkeerbureau
Nieuwe Markt 49D, 1e verdieping Paviljoen (met de lift bereikbaar)
4701 AD Roosendaal
Postadres
Postbus 275
4700 AG Roosendaal


Telefoon, e-mail
Telefoon: 0165-745430 (maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur)
E-mail: administratie@parkeerbeheer.nl

Ik heb een klacht over parkeren. Wat kan ik doen?

Wanneer u een klacht heeft over parkeren in het betaald parkeergebied in Roosendaal dan kunt u contact opnemen met het Parkeerbureau van Parkeer Beheer.
Ook kunt u het contactformulier invullen.

 

 

Ik wil een kapotte parkeerautomaat melden. Wat moet ik doen?

Storingen aan parkeerautomaten kunt u telefonisch melden bij Parkeer Beheer via het telefoonnummer 0165-560275.

Algemene vragen

Meer info

Waarom moet ik betalen om mijn auto te parkeren?

In Roosendaal is de parkeerdruk in het centrum hoog. De gemeente heeft daarom regels voor parkeren ingevoerd. Om in het centrum van Roosendaal te parkeren moet u betalen. Hiervoor is gekozen zodat de beperkt beschikbare parkeerplaatsen zo eerlijk mogelijk verdeeld worden. Ook zorgt deze regel ervoor dat er niet nog meer autoverkeer naar het centrum komt. Zo blijft het centrum van Roosendaal bereikbaar en leefbaar.

Voordat het huidige parkeerbeleid in Roosendaal werd ingevoerd, konden bewoners van het centrum hun auto vaak niet parkeren in hun eigen woonomgeving omdat alle parkeerplaatsen bezet waren. Ook veroorzaakte het zoekverkeer (verkeer dat op zoek is naar een geschikte parkeerplaats) in het centrum onveilige situaties. Fietsers en spelende kinderen hadden nauwelijks ruimte.

Kortom, om de bereikbaarheid en leefbaarheid van het centrum van Roosendaal te verbeteren zijn er regels voor het parkeren ingevoerd en moet u betalen om uw auto te parkeren.

Wat doet de gemeente met het geld dat ik betaal om te parkeren?

De inkomsten van de parkeergelden besteedt de gemeente aan het onderhouden en verbeteren van de openbare ruimte in Roosendaal.

Truckparking

Meer info

Wat is Truckparking?

Parkeer Beheer heeft als een van de eersten in Nederland een beveiligde parkeerplaats voor vrachtwagens geopend. Truckparking Borchwerf is door de Europese Gemeenschap gecertificeerd met veiligheidsniveau 4 en is daarmee één van de best beveiligde Truckparkings in Nederland. U kunt met uw transport dus veilig parkeren in Roosendaal. Bekijk voor meer informatie het filmpje.

Welke abonnementen zijn er op de Truckparking?

Het is niet altijd mogelijk om een abonnement af te sluiten.  Op jaarbasis kost deze  € 2.558,68 (excl. BTW).

Uitgifte van een abonnement is afhankelijk van de vrije plaatsen op de parking. Mailt u voor meer informatie naar administratie@parkeerbeheer.nl

 

 


Wat is het adres van de Truckparking?

Truckparking Borchwerf ligt aan de oostelijke zijde van de A17 bij afrit 20. Het adres is:

Truckwagenparking Borchwerf
Aanwas 23
4704 SC Roosendaal
Nederland

De A17 is een van de belangrijkste verkeersaders in het Europese vervoersnetwerk tussen Rotterdam en Antwerpen met een directe aansluiting op de A58. De Truckparking ligt tevens direct binnen het industrieterrein Borchwerf II.

Wat zijn de openingstijden van de Truckparking?

De Truckparking is 24/7 geopend.

Ik heb een vraag over de Truckparking. Met wie kan ik contact opnemen?

 

Voor vragen kunt u contact opnemen met het Parkeerbureau van Parkeer Beheer Roosendaal.

Email: administratie@parkeerbeheer.nl 
Telefoonnummer: +31165-529400.

 

Wat kost parkeren op de Truckparking

Zonder abonnement 

€ 2,00 p/u tussen 00:00 - 08:00 uur

€ 2,50 p/u tussen 08:00 - 17:00 uur

€ 2,00 p/u tussen 17:00 - 00:00 uur

Dagkaart kost € 22,50  

   

Met abonnement (excl. BTW)
Jaarabonnement € 2.558,68,00 (24/7) 

kijk voor meer informatie op: www.truckparkingholland.com 

Hoe kan ik een parkeerplaats reserveren?

Voor het maken van reserveringen kunt u contact opnemen met de meldkamer van Parkeer Beheer
Telefoon: +31165560275 of mailen naar: meldkamerpg@parkeerbeheer.nl

Hoe vraag ik een abonnement aan?

Voor het aanvragen van een abonnement kunt u contact opnemen met het Parkeerbureau van Parkeer Beheer.(administratie@parkeerbeheer.nl)

Er worden alleen voor bedrijven een abonnement uitgegeven.


Mijn abonnementspas is kapot/kwijt. Wat moet ik doen?

Voor het aanvragen van een nieuwe pas voor uw abonnement kunt u contact opnemen met het Parkeerbureau van Parkeer Beheer.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?

Uw abonnement dient schriftelijk opgezegd te worden. Dit kan per e-mail naar het e-mailadres administratie@parkeerbeheer.nl of per post naar Parkeer Beheer Roosendaal BV, Postbus 275, 4700 AG Roosendaal. Uw opzegging wordt in behandeling genomen. U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Welke algemene voorwaarden gelden er voor de Truckparking?

De algemene voorwaarden die gelden voor Truckparking vindt u in onderstaand document.

www.truckparkingholland.com/nl/truckparking-terrein-reglement

 

Parkeerboetes & Bezwaar

Meer info

Wat is parkeerbelasting/parkeergeld?

Zodra u uw auto parkeert op een parkeerplaats in het betaald parkeergebied, moet u parkeergeld betalen. Officieel heet parkeergeld parkeerbelasting. Het betaald parkeergebied in Roosendaal is herkenbaar aan borden en parkeerautomaten op straat.

Betaalt u niet? Dan loopt u het risico om een  parkeerboete te krijgen.

Wat is een naheffingsaanslag?

Wanneer u niet, onjuist of niet voldoende parkeergeld betaald krijgt u een parkeerboete. Officieel heet een dergelijke parkeerboete een naheffingsaanslag. Een parkeerboete kost € 74,40 (bedrag wordt per kalenderjaar vastgesteld) plus het door u verschuldigde uur- of dagkaarttarief.

Hoogtarief = € 75,00 

Wat is een Beschikking Wet Mulder?

Wanneer u parkeert waar dat volgens de verkeersregels niet is toegestaan krijgt u een andere bekeuring. Deze bekeuring heet officieel een Beschikking Wet Mulder.

De administratieve afhandeling van deze bekeuringen is niet in handen van de gemeente maar van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB).   
Voor de betaling van een bekeuring ontvangt u van het CJIB een acceptgiro. Op de acceptgiro wordt aangegeven wat u kunt doen als u het niet eens bent met de bekeuring.

Hoe moet ik de parkeerboete (naheffingsaanslag) betalen?

Wanneer u een parkeerboete voor het niet/niet juist betalen van het parkeergeld (naheffingsaanslag) heeft ontvangen, kunt u deze betalen zodra u een brief heeft ontvangen van Cannock Chase Public.

De boete betalen:
Cannock Chase Public verricht voor Parkeer Beheer Roosendaal BV het volledige Invorderingstraject van het betaald parkeren.
De kentekenhouder ontvangt na 14 dagen een brief met het betaalverzoek van Cannock Chase Public. Het bedrag van de boete wordt niet hoger.


Wat gebeurt er als ik mijn parkeerboete niet betaal?
Als u de aan u toegezonden bedrag dat op de brief van Cannock Chase Public niet betaalt, ontvangt u een aanmaning. Het bedrag van uw parkeerboete wordt dan verhoogd. Wanneer u na het ontvangen van een aanmaning alsnog niet betaalt wordt er een invordering gestart.
Let op!
Het niet betalen van een parkeerboete kan leiden tot het opleggen van een wielklem of zelfs het wegslepen van uw voertuig.


Ik heb een parkeerboete gekregen, maar ben het hier niet mee eens. Wat kan ik doen?

Als u meent dat u uw parkeerboete voor het niet/niet juist betalen van parkeergeld ten onrechte heeft gekregen kunt u een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift moet uiterlijk zes weken na dagtekening van de naheffingsaanslag (de parkeerboete die u op uw auto heeft aangetroffen) zijn ingediend.

Digitaal bezwaar maken:
https://digitaalbezwaar-pbbozr.octopus.nl/Form/DigitaalBezwaar

of

Stuur uw bezwaarschrift naar:
Parkeer Beheer Roosendaal, t.a.v. de heffingsambtenaar, postbus 966, 4600 AZ Bergen op Zoom.

 Let op! Het indienen van een bezwaarschrift betekent niet dat u uw parkeerboete niet hoeft te betalen. U bent verplicht om de parkeerboete te betalen! Mocht u een bezwaar indienen en in het gelijk gesteld worden, dan wordt het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk op uw rekeningnummer teruggestort.

In welke situaties heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen?

Een parkeercontroleur houdt bij het uitschrijven van een parkeerboete geen rekening met persoonlijke omstandigheden. De  parkeerboete is gebonden aan strikte regels. Bent u het niet eens met de door u ontvangen parkeerboete, dan moet u in uw bezwaarschrift beargumenteren waarom u het niet eens bent. Om u een idee te geven of uw bezwaarschrift kans van slagen heeft leest u hier meer.

Wat is een invordering?

U ontvangt een betaalverzoek van Cannock Chase om uw boete te betalen. Als u niet betaalt binnen de daarin gestelde termijn, ontvangt u een aanmaning. Wanneer u na het ontvangen van een aanmaning alsnog niet betaalt dan wordt er een invordering gestart.  Een invordering is een dwangbevel om te betalen. Blijft dit ook achterwege dan kan het Invorderingsbureau de deurwaarder inschakelen om het bedrag te vorderen. De kosten zullen hierdoor opgehoogd worden.

Wat kost een parkeerboete?

Een parkeerboete kost € 74,40 laag tarief

en € 75,00 hoog tarief. 

Plus het door u verschuldigde uur- of dagtarief.

Wat zijn de extra kosten als ik een aanmaning krijg?

Als u de aan u toegezonden betaalverzoek niet betaalt ontvangt u een aanmaning. Het bedrag van uw parkeerboete wordt dan verhoogd met € 9,00 (wordt per kalenderjaar vastgesteld). Wanneer u na het ontvangen van een aanmaning alsnog niet betaalt dan wordt er een invordering gestart.  Het niet betalen van een parkeerboete kan leiden tot het opleggen van een wielklem of zelfs het wegslepen van uw voertuig.

Ik heb een wielklem op mijn auto. Wat kost het om deze te laten verwijderen?

Een wielklem laten verwijderen kost € 320,00.

Ik heb een parkeerboete gekregen, maar ik heb daar een vraag over. Wat moet ik doen?

Voor vragen over de door u ontvangen parkeerboete (naheffingsaanslag) kunt u bellen met 0165-745430 of een mail sturen naar administratie@parkeerbeheer.nl

Kijk ook eens bij veel gestelde vragen bij de vraag:

In welke situaties heeft het zin om een bezwaarschrift in te dienen?

Een parkeercontroleur houdt bij het uitschrijven van een parkeerboete geen rekening met persoonlijke omstandigheden. De  parkeerboete is gebonden aan strikte regels. Bent u het niet eens met de door u ontvangen parkeerboete, dan moet u in uw bezwaarschrift beargumenteren waarom u het niet eens bent. Om u een idee te geven of uw bezwaarschrift kans van slagen heeft leest u hier meer.

 

 

Ik heb een betaalverzoek voor een parkeerboete ontvangen, maar ik heb bezwaar ingediend. Moet ik deze toch betalen?

Het indienen van een bezwaarschrift betekent niet dat u uw parkeerboete niet hoeft te betalen. U bent verplicht om de parkeerboete te betalen. Mocht u een bezwaar indienen en in het gelijk gesteld worden, dan wordt het door u betaalde bedrag zo snel mogelijk op uw rekeningnummer teruggestort.

Ik heb een wielklem op mijn auto. Wat moet ik doen?

Om uw wielklem te laten verwijderen kunt u bellen met het telefoonnummer 0165-555551, Van Egeraat Berging en Transport CV dat genoteerd staat op de gele sticker die op de ruit van uw autodeur is geplaatst.

Adres:Belder 15, 4704 RK Roosendaal

 

 

Gehandicaptenparkeerkaart

Meer info

Wat is een gehandicaptenparkeerkaart?

Bent u minder valide en heeft u een auto of brommobiel? Of bent u passagier van een motorvoertuig met meer dan twee wielen? Dan kunt u een Algemene Europese Invaliden Parkeerkaart aanvragen. Dit wordt ook wel de Europese gehandicaptenparkeerkaart genoemd.

Met de Europese gehandicaptenparkeerkaart mag u in Nederland en in de overige landen van de Europese Unie op de daartoe bestemde gehandicaptenparkeerplaatsen parkeren.

Wat voor soorten gehandicaptenparkeerkaarten zijn er?

Er zijn parkeerkaarten voor bestuurders, passagiers en instellingen.
Een bestuurderskaart is alleen geldig als de minder valide het voertuig zelf bestuurt
Bent u afhankelijk van het vervoer van anderen? Dan komt u in aanmerking voor een passagierskaart
Vervoert uw instelling mensen met een handicap? Of valt uw instelling onder de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ)? Dan kunt u een gehandicaptenparkeerkaart voor instellingen aanvragen.

Wanneer kan ik een gehandicaptenparkeerkaart krijgen?

U komt in aanmerking voor de gehandicaptenparkeerkaart als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U bent bestuurder of passagier van een brommobiel of van een motorvoertuig met meer dan twee wielen
U heeft een aantoonbare chronische loopbeperking of een loopbeperking van langdurige aard (ten minste 6 maanden) waardoor u niet in staat bent zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen
U heeft een rijbewijs (alleen voor bestuurderskaart)
U bent voor het vervoer van deur tot deur continu afhankelijk van hulp van een bestuurder (alleen voor passagierskaart)
U bent gekeurd door een door de gemeente aangewezen keuringsarts.

Mijn gehandicaptenparkeerkaart verloopt (bijna). Hoe kan ik deze vernieuwen?

Wanneer u al in het bezit bent van een gehandicaptenparkeerkaart die in de gemeente Roosendaal is afgegeven en deze kaart verloopt, dan ontvangt u automatisch een herinneringsbrief voor een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart. De gemeente bekijkt of het noodzakelijk is om een nieuwe medische keuring uit te voeren.

Als er geen keuring hoeft plaats te vinden dan kunt u met de herinneringsbrief én een nieuwe pasfoto uw nieuwe gehandicaptenparkeerkaart afhalen bij de publieksbalies van de gemeente op het stadskantoor.  

Indien een nieuwe keuring noodzakelijk is ontvangt u bericht dat u een nieuwe aanvraag voor een gehandicaptenkaart kunt indienen nadat u opnieuw medisch gekeurd bent door een door de gemeente aangewezen keuringsarts.

Hoe lang is de gehandicaptenparkeerkaart geldig?

De gehandicaptenparkeerkaart is meestal vijf jaar geldig. Het kan gebeuren dat de keuringsarts, gezien de aard van de handicap, een kortere periode adviseert. Na vijf jaar of na afloop van de door de arts aangegeven periode, moet u de kaart verlengen.

In welke landen is de gehandicaptenparkeerkaart geldig?

De gehandicaptenparkeerkaart is geldig in de meeste Europese landen. Let op: de regels voor het gebruik zijn soms per gemeente en per land anders. U leest meer over de regels op de website van de ANWB.

Ik ben in het bezit van een gehandicaptenparkeerkaart. Moet ik betalen om in Roosendaal te parkeren?

Wanneer u een geldige gehandicaptenparkeerkaart heeft hoeft u in Roosendaal niet te betalen om te parkeren op straat. Een gehandicaptenparkeerkaart is geldig in het gehele betaald parkeergebied en dus ook in de straten voor vergunninghouders. U hoeft dus geen aparte parkeervergunning aan te vragen indien u beschikt over een gehandicaptenparkeerkaart. Voor het parkeren van uw voertuig in een parkeergarage betaalt u het reguliere tarief.

Hoe kan ik een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen?

Wanneer u een gehandicaptenparkeerkaart wilt aanvragen dan moet u dit doen bij gemeente Roosendaal. Parkeer Beheer geeft geen gehandicaptenkaarten uit.

Vraagt u voor het eerst een gehandicaptenparkeerkaart aan in Roosendaal dan kunt u een aanvraagformulier afhalen bij:

Het loket voor Zorg en Welzijn Het Punt, Laan van Brabant 50 in Roosendaal
De publieksbalies op het stadskantoor, Stadserf 1 in Roosendaal

Indien u recht heeft op een gehandicaptenkaart kunt u deze aanvragen bij gemeente Roosendaal. Het is belangrijk dat u de juiste documenten bij u heeft. Als u voldoet aan de criteria krijgt u schriftelijk bericht dat u de gehandicaptenkaart kunt komen ophalen. Het is belangrijk dat u dit persoonlijk komt doen. Het afhalen van de kaart kan bij de publieksbalies van de gemeente op het stadskantoor. Neem een geldig legitimatiebewijs mee.

Wat heb ik nodig om een gehandicaptenkaart aan te vragen?

Om een gehandicaptenkaart aan te vragen is het belangrijk dat u de volgende documenten bij u heeft:

Aanvraagformulier Gehandicaptenparkeerkaart (volledig ingevuld)
Twee recente identieke pasfoto’s
Een fotokopie van uw rijbewijs (als u een bestuurderskaart aanvraagt)
De legeskosten voor het in behandeling nemen van de aanvraag (€ 49,00)
De medische keuring van uw keuringsarts
Geldig legitimatiebewijs

Wanneer u een instellingskaart wilt aanvragen is het belangrijk dat u de volgende documenten bij u heeft:
Bewijs dat de instelling waarvoor u de kaart aanvraagt onder artikel 8 van de Awbz valt
Gegevens van de directeur van de instelling waarvoor u de kaart aanvraagt

Kan ik ook digitaal een afspraak maken om mijn gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen?

Nee, u kunt digitaal geen afspraak maken om een gehandicaptenparkeerkaart aan te vragen.

Wat kost een gehandicaptenparkeerkaart?

Het aanvragen van een gehandicaptenparkeerkaart kost € 70,45. De kosten voor een medische keuring door een door de gemeente aangewezen keuringsarts bedragen € 115,00.

Mijn gehandicaptenparkeerkaart is vermist of gestolen. Wat nu?

Indien uw gehandicaptenparkeerkaart is vermist is het belangrijk dat u bij de publieksbalies van de gemeente in het stadskantoor een verklaring van vermissing ondertekend. Na het onderteken van deze verklaring kan de gemeente een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart uitgeven.

 
Wanneer u vermoedt dat uw gehandicaptenparkeerkaart gestolen is en u heeft hiervan aangifte gedaan bij de politie dan kunt u uw proces-verbaal meenemen naar de publieksbalie. Het is dan niet meer nodig om een verklaring van vermissing te onderteken voordat u een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart ontvangt.

Ontheffingen

Meer info

Wat is een ontheffing?

Soms is het noodzakelijk om een uitzondering te maken op algemeen geldende regels. Het kan in bepaalde gevallen bijvoorbeeld nodig zijn om uw auto te parkeren op een plaats waar een parkeerverbod geldt. Ook kan het in sommige gevallen nodig zijn om met uw auto toegang te krijgen tot de autoluwe binnenstand van Roosendaal.

Omdat uitzonderingen in sommige gevallen nodig zijn bestaat er de mogelijkheid om een ontheffing aan te vragen. Een ontheffing is een (tijdelijke) uitzondering op algemeen geldende verboden en/of geboden.

Wat voor soorten ontheffingen zijn er in Roosendaal?

In Roosendaal bestaan drie soorten ontheffingen:

Ontheffing autoluwe binnenstad
- Tijdelijk
- Langlopend
RVV-dagontheffing ‘parkeren autoluwe binnenstad’
RVV-verkeersontheffing
-Eén dag
-Eén jaar

Ontheffing autoluwe binnenstad
Een ontheffing voor de autoluwe binnenstad geeft u toegang om met een motorvoertuig de autoluwe binnenstad in- en uit te rijden.

RVV-dagontheffing ‘parkeren autoluwe binnenstad’
Met een RVV- dagontheffing ‘parkeren autoluwe binnenstad’ kunt u uw motorvoertuig parkeren in de autoluwe binnenstad. Deze ontheffing kunt u alleen aanvragen in combinatie met een tijdelijke ontheffing voor de autoluwe binnenstad.    

RVV-verkeersontheffing
Met een RVV-verkeersontheffing kunt u met uw motorvoertuig rijden of parkeren op een plek buiten het autoluwe gebied waar dat normaal gesproken niet mag. Met een RVV-verkeersontheffing die geldt voor één dag kunt u met een motorvoertuig in het betaald parkeergebied parkeren buiten de parkeervakken. Met een RVV-verkeersontheffing kunt u met een motorvoertuig in het kader van noodzakelijke veelvoorkomende (onderhouds)werkzaamheden parkeren op een plek waar dat normaal gesproken niet mag.

Wat is de autoluwe binnenstad?

Roosendaal heeft een autoluwe binnenstad. Dat betekent dat het centrum niet toegankelijk is voor motorvoertuigen. Dit maakt de binnenstad prettiger en veiliger. Alleen tussen 06.00 en 11.00 uur is het mogelijk om met uw auto door het autoluwe gebied te rijden. Buiten deze tijden mogen en kunnen motorvoertuigen alleen met een ontheffing het autoluwe gebied in- en uitrijden.

Wat is een ontheffing voor de autoluwe binnenstad?

Een ontheffing voor de autoluwe binnenstad geeft u toegang om met een motorvoertuig de autoluwe binnenstad in- en uit te rijden.

Wanneer heb ik recht op een kortlopende en/of langlopende ontheffing voor de autoluwe binnenstad?

Het is mogelijk om in bepaalde gevallen een kortlopende of een langlopende ontheffing aan te vragen voor de autoluwe binnenstad. Een langlopende ontheffing geldt voor onbepaalde tijd. Kortlopende ontheffingen kunt u aanvragen voor één dag, één week, één maand en één kwartaal.
Ontheffing aanvragen

Kortlopende ontheffing
De volgende doelgroepen kunnen in aanmerking komen voor een kortlopende ontheffing:

Verhuisbedrijven
Rouw- en trouwstoeten
Storing- en schadebedrijven
Evenementenverkeer
Bouwbedrijven
Bijzondere situaties

Langlopende ontheffing
De volgende doelgroepen kunnen in aanmerking komen voor een langlopende ontheffing:

Bewoners binnen het autoluwe gebied die beschikken over een eigen parkeerplaats
Bedrijven binnen het autoluwe gebied die beschikken over een eigen parkeerplaats

Let op! Per parkeerplaats wordt er één ontheffing verleend.

Naast bewoners en bedrijven met een eigen parkeerplaats in het autoluwe gebied komen ook de volgende doelgroepen in aanmerking voor een langlopende ontheffing:

Expeditie verkeer: verscherpte regelgeving. Er worden buiten de venstertijden geen ontheffingen verleend. Uitsluitend voor detailhandel in vis, schaal- en weekdieren, apotheken en maaltijdverstrekkende bedrijven met een bezorgdienst c.q. dineruitzending

Artsen en verloskundigen

Waardetransporteur

Utiliteitsbedrijven

Taxibedrijven

Nood- en hulpdiensten (politie, ambulances en brandweer hebben altijd toegang tot het autoluwe gebied)


  


Wat is een RVV-verkeersontheffing voor één dag?

Wanneer het noodzakelijk is om voor uw werkzaamheden uw voertuig te parkeren in het betaald parkeergebied op een plek die niet wordt aangemerkt als parkeerplaats, dan kunt u een parkeerontheffing aanvragen bij Parkeer Beheer. Deze parkeerontheffing die wordt uitgegeven is geldig voor één dag en voor een bepaalde door u aan te geven locatie.

Indien u wilt parkeren in het autoluwe gebied dan moet u de RVV-dagontheffing ‘parkeren autoluwe binnenstad’ aanvragen. Deze ontheffing kunt u alleen aanvragen in combinatie met een aanvraag voor een tijdelijke ontheffing autoluwe binnenstad.

Wanneer heb ik recht op een RVV-verkeersontheffing voor één dag?

U komt in aanmerking voor deze ontheffing indien:

Het noodzakelijk is dat uw voertuig voor de uitvoering van uw werkzaamheden dichtbij staat geparkeerd;
Het niet mogelijk is om het gereedschap/materiaal dat nodig is voor uw werkzaamheden uit te laden.

Neem contact op met Parkeer Beheer om te zien of dat u recht heeft op deze ontheffing. Telefoon 0165-745430.

E-loket 

 

Wat is een RVV-verkeersontheffing voor één jaar?

Als u met uw voertuig moet parkeren waar dat normaal gesproken niet mag, kunt u hiervoor een RVV-verkeersontheffing aanvragen. RVV staat voor Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens.

Wanneer heb ik recht op een RVV-verkeersontheffing?

De gemeente verleent alleen een RVV-verkeersontheffing als de overtreding noodzakelijk is. Wilt u een RVV-verkeersontheffing aanvragen? Neem contact op met gemeente Roosendaal, beheer openbare ruimte. Uw aanvraag kunt u schriftelijk of via de e-mail versturen. Het in behandeling nemen van uw aanvraag voor een RVV-ontheffing duurt maximaal twee weken.

gemeente Roosendaal
t.a.v. beheer openbare ruimte
postbus 5000
4700 KA Roosendaal
verkeer@roosendaal.nl  

Wanneer is de binnenstad autoluw?

Gemotoriseerd verkeer heeft geen toegang tot het autoluwe gebied vanaf 11.00 uur ’s ochtends tot 06.00 uur ’s ochtends de volgende dag. Dit geldt voor alle dagen van de week.

Ik moet laden- en lossen in het autoluwe gebied. Hoe regel ik dat?

Tussen 06.00 uur en 11.00 uur heeft gemotoriseerd verkeer dagelijks toegang tot het autoluwe gebied. Na 11.00 uur is een ontheffing autoluwe binnenstad vereist (kortlopend of langlopend) om het autoluwe gebied in te rijden. E-loket

Hoe zit het met de toegang van taxi’s gedurende het weekend (uitgaansavonden)?

Taxi’s kunnen een langlopende ontheffing autoluwe binnenstad aanvragen. Deze ontheffing geeft toegang tot de autoluwe binnenstad gedurende de gehele week, met uitzondering van de uitgaansavonden op vrijdag, zaterdag en zondag tot 23.30 uur.

Kan ik na 11.00 uur automatisch de autoluwe binnenstad uitrijden?

Om 11.00 uur wordt het autoluwe gebied automatisch afgesloten doordat de bollards (paaltjes) omhoog gaan. Na 11.00 uur is uitrijden slechts mogelijk met een ontheffing. In andere gevallen dient gebruik te worden gemaakt van de intercom installatie bij de uitgangen. Het is echter nadrukkelijk de bedoeling om uiterlijk 11.00 uur de autoluwe binnenstad 'uit' te zijn.

Kunnen huisartsen, pedicures en thuiszorgmedewerkers te allen tijde de autoluwe binnenstad binnenrijden?

Verloskundigen en huisartsen kunnen in urgente gevallen het autoluwe gebied in. Een langlopende ontheffing voor huisartsen en verloskundigen Aanvragen

Bij niet urgente (geplande) bezoeken dienen verloskundigen en huisartsen gebruik te maken van de parkeergelegenheden buiten het autoluwe gebied.

Medewerkers van de thuiszorg, pedicures, kappers aan huis dienen ook gebruik te maken van de parkeergelegenheden buiten het autoluwe gebied.

Ik druk op de ‘i-knop’ op de Bloemenmarkt, Markt, Nieuwe Markt, Laan van België maar niemand reageert. Wat moet ik doen?

De intercom gaat over als u een beltoon hoort. De melding komt dan binnen, u wordt zo spoedig mogelijk geholpen door onze meldkamer medewerker. 24/7 bereikbaar. 

Waarom is de Laan van België geen onderdeel van het autoluwe gebied?

Gekozen is om het kernwinkelgebied autoluw te maken. Dit betreft gebieden waar relatief veel voetgangers wandelen en winkelen. De Laan van België past qua beleving en ruimtelijke context niet in dit kernwinkelgebied. In de Laan van België kunnen tevens bevoorradingsplaatsen worden aangelegd, waardoor een deel van het bevoorradingsverkeer buiten het autoluwe gebied (en dus altijd) kan bevoorraden.

Op basis van de regels voor uitgifte van ontheffingen krijgen bepaalde leveranciers (groene lijst; CROW) een ontheffing. Hoe zit het met ondernemers die voor, bijvoorbeeld de versproducten, geen leverancier laten komen maar zelf deze goederen halen?

Voor specifieke gevallen zal via de formele weg een langlopende ontheffing aangevraagd moeten worden. Hierbij is de argumentatie (noodzaak en frequentie) van groot belang. Het college van B&W zal per aanvraag besluiten of de aanvrager een ontheffing krijgt. Voor meer informatie neemt u contact op met Parkeer Beheer.

De venstertijden zijn vastgesteld op ‘tussen 06.00 uur en 11.00 uur’. Veel ondernemers zijn echter pas vanaf 09.00 uur aanwezig om goederen te ontvangen. Praktisch bestaat er dus slechts een tijdsvenster van 2 uur. Is het mogelijk om de venstertijd op te rekken naar 12.00 uur?

De venstertijden zijn afgestemd op buurgemeenten en op basis van landelijke gemiddelden bepaald.

Indien het tijdvenster verruimd wordt gaat dit ook ten koste van het autoluwe karakter van het gebied tijdens de winkelopeningstijden.

Daarbij komt dat de gemeenteraad deze tijden heeft vastgesteld en dat hiervan in principe geen wijzigingen meer plaatsvinden.

Hoe kan ik een ontheffing voor de autoluwe binnenstad aan te vragen?

Kortlopende ontheffing
Een kortlopende ontheffing voor de autoluwe binnenstad kunt u aanvragen via het  E-loket


Langlopende ontheffing
Een langlopende ontheffing voor de autoluwe binnenstad kunt u aanvragen via het E-loket


Hoe kan ik een RVV-dagontheffing ‘parkeren autoluwe binnenstad’ om te parkeren in de autoluwe binnenstad aanvragen?

Wanneer u voor een dag in het kader van noodzakelijke werkzaamheden wilt parkeren in de autoluwe binnenstad dan dient u deze parkeerontheffing aan te vragen bij Parkeer Beheer. Naast een parkeerontheffing is een kortlopende ontheffing vereist om de bollards (paaltjes) te bedienen voor het in- en uitrijden. Een aanvraag kan via het E-Loket en op het Parkeerbureau.

Wat kost een ontheffing voor de autoluwe binnenstad?

Voor het aanvragen van een ontheffing voor de autoluwe binnenstad moet u een leges betalen. Alle aanvragen worden via het Eloket aangevraagd.

De kosten staan hieronder weergegeven. 

Langlopende ontheffing 
Een langlopende ontheffing kost eenmalig
€ 48,60

Kortlopende ontheffing
Voor één dag: € 13,35
Voor één week: € 33,45
Voor één maand: € 67,40
Voor één kwartaal: € 101,15
Ten behoeve van een evenement: € 51,15

Wat kost een RVV-verkeersontheffing voor één dag (voor een locatie in het betaald parkeergebied)?

Voor één dag: € 34,25

 E-loket

Ik wil mijn langlopende ontheffing voor de autoluwe binnenstad opzeggen. Wat moet ik doen?

Alle passen kunnen worden gescand en gemaild met IBAN + tenaamstelling naar administratie@parkeerbeheer.nl

De borg die u betaald heeft voor de pas ontvangt u retour.

Vanaf juni 2023 moet u opnieuw een aanvraag in te dienen via het het Eloket in verband met het nieuw systeem. 

U ontvangt geen pas meer. Het nieuw systeem werkt op kentekens. 

 

Hoe herken je dat je het autoluwe gebied in gaat?

Aan de entrees van het gebied staan borden.


 

Waar kan ik mijn fiets, snor- of bromfiets parkeren?

Kijk daarvoor op dit kaartje: /-autoluwe-binnenstad.pdf


 

In welke straten geldt het verbod rijden met snor- en bromfietsen

In welke straten geldt het verbod op rijden met snor-en bromfietsen:

Markt
Nieuwe
Markt
Raadhuisstraat

Roselaarplein
Tussen
de Markten
Dr.Braberstraat
Tongerloplein
Kerkstraat


 

Waar staan de camera’s die flitsen bij het rijden met snor-of bromfietsen

Waar staan de camera's:

De camera’s staan op de Bloemenmarkt, de Raadhuisstraat en de Markt. Later dit jaar komen er ook camera’s op de Nieuwe Markt.


 

Mag ik helemaal niet meer in de binnenstad rijden met mijn snor- of bromfiets?

Met een ontheffing voor je snor- of bromfiets mag je altijd in de binnenstad rijden, tussen 06:00 en 11:00 uur, zonder ontheffing.
Maar ook als je geen ontheffing hebt, ben je nog steeds van harte welkom in onze binnenstad. Je moet dan wel gaan lopen met evt. de snor- of bromfiets aan de hand buiten de toegestane tijden.

Wat kost een bekeuring?

Een bekeuring kost je € 100,- exclusief € 10,- administratiekosten CJIB

Ik heb toch nog vragen, bij wie kan ik terecht?

Parkeer Beheer Roosendaal

Telefoon: 0165 – 74 54 30

(maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur)

 of mailen naar administratie@parkeerbeheer.nl 

Vergunningen

Meer info

Wat is een parkeervergunning?

In het betaald parkeergebied in Roosendaal moet u betalen om te mogen parkeren. Bewoners en bedrijven in het betaald parkeergebied kunnen een parkeervergunning aanvragen. Het betaald parkeergebied in Roosendaal is ingedeeld in verschillende sectoren. U kunt een vergunning aanvragen voor het gebied waarin u woont of werkt. Met een vergunning kunt u parkeren in de sector waarvoor de vergunning geldt. Er zijn verschillende soorten parkeervergunningen.  

Welke soorten parkeervergunningen zijn er?

In gemeente Roosendaal bestaan de volgende parkeervergunningen:

Bewonersvergunning
Bedrijfsvergunning
Marktkoopliedenvergunning
Incidentele vergunning

 

Wanneer kan ik een bewonersvergunning aanvragen?

U kunt een bewonersvergunning aanvragen wanneer u in het betaald parkeergebied in Roosendaal woont. Met deze vergunning kunt u parkeren  in de sector waarvoor de vergunning geldt.

Wie kan een bewonersvergunning aanvragen?

Om in aanmerking te komen voor een parkeervergunning voor bewoners, dient u woonachtig te zijn in het betaald parkeergebied in Roosendaal. Daarnaast moet u voldoen aan twee belangrijke voorwaarden:

1. U moet ingeschreven staan op uw woonadres in het betaald parkeergebied
2. De auto waarvoor u een vergunning aanvraagt moet op uw naam staan.

Ik wil een tweede parkeervergunning voor bewoners aanvragen. Heb ik daar recht op?

Het is mogelijk om een tweede bewonersvergunning aan te vragen via het E-loket. Het toekennen van een tweede bewonersvergunning is afhankelijk van de parkeerdrukte in uw woonomgeving. De parkeerdrukte wordt jaarlijks opnieuw onderzocht en vastgesteld.

Momenteel is de gemeente bezig met een totale evaluatie van het parkeerbeleid. 

Geen uitgifte 2e bewonersvergunning:
De volgende straten vallen hieronder:
Torenstraat, Laan van Luxemburg, Vrouwemadestraat tussen Nispensestraat en Laan van Belgie, Nispensestraat tussen Nieuwe Markt en Nispensestraat tot aan de rotonde,  Dr. Lemmensstraat, Burg. Schoonheijtsstraat, Vincentiusstraat, Brugstraat huisnummers 60 t/m 126 en 53 t/m 81, Stationsstraat huisnummers 29 t/m 81, en Stationsplein huisnummers 6 t/m 15.
Als gevolg van de realisatie van nieuwbouw en/of het verdwijnen van parkeerplaatsen met de komst van de nieuwe centrumring in 2017, is de parkeerdruk op maatgevende momenten opgelopen boven 85%.

Wanneer kan ik een bedrijfsvergunning aanvragen?

Wanneer uw bedrijf is gevestigd in het betaald parkeergebied kunt u een bedrijfsvergunning aanvragen via het E-loket. u dient uw aanvraag in met Eherkenning. DIt vraagt u vooraf aan bij een van de aanbieders.

In Roosendaal wordt er een onderscheid gemaakt tussen kantoorvergunningen en winkelvergunningen. Een kantoorvergunning is geldig van maandag t/m vrijdag van 09.00-18.30 uur. Een winkelvergunning is geldig op alle tijden waarop het betaald parkeerregime van kracht is.

Wie kan een bedrijfsvergunning aanvragen?

Wanneer uw bedrijf is gevestigd in het betaald parkeergebied kunt u een bedrijfsvergunning aanvragen. In Roosendaal wordt er een onderscheid gemaakt tussen kantoor- en winkelvergunningen.


Hoe vraagt u een kantoor- of winkelvergunning aan als u kantoor of winkel is gevestigd binnen het betaald parkeergebied? Dan kunt u de aanvraag indienen via het eLoket.

U kunt langskomen op het Parkeerbureau dan wordt u verder geholpen. Het kantoor is open op maandag, woensdag en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.



Wanneer kan ik een marktkoopliedenvergunning aanvragen?

In Roosendaal is het ook mogelijk om een marktkoopliedenvergunning aan te vragen. Wanneer u een vaste standplaats heeft op de maandag-, donderdag biologische markt  of zaterdagmarkt heeft u hier recht op.

Wanneer kan ik een incidentele vergunning aanvragen?

Als u uw auto wilt parkeren, omdat u tijdelijk beroepsmatige werkzaamheden van technische aard (zoals schilder- en bouwwerkzaamheden) verricht in het betaald parkeergebied, dan heeft u twee opties:

Indien uw werkzaamheden één of enkele dagen in beslag nemen kunt u een dagkaart kopen bij ieder parkeerautomaat.
Wanneer u enkele weken beroepsmatig werkt in het betaald parkeergebied kun u een incidentele vergunning aanvragen via het eLoket. Een incidentele vergunning is één maand geldig.

Als het noodzakelijk is om uw auto buiten een parkeervak te parkeren dan moet u contact opnemen met Parkeer Beheer om te kijken of dat mogelijk is. 

Waar geldt mijn parkeervergunning?

Het betaald parkeergebied in Roosendaal is opgedeeld in verschillende sectoren. U mag met uw parkeervergunning alleen binnen de aan u toegewezen sector parkeren.
Hebt u de parkeerrechten verkregen? Dan kunt u bij uw huidige vergunning het document met de straten openen of uitprinten. Hierin ziet de straatnamen waarvoor u parkeerrechten heeft.

Hoe vraag ik een bewonersvergunning aan?

Bewonersvergunningen kunnen via het E-loket worden aangevraagd.


 

Hoe vraag ik een tweede bewonersvergunning aan?

Het toekennen van een tweede bewonersvergunning is afhankelijk van de parkeerdrukte in uw woonomgeving. De parkeerdrukte wordt jaarlijks opnieuw onderzocht en vastgesteld.

Geen uitgifte 2e bewonersvergunning:
De volgende straten vallen hieronder n.a.v.de parkeerdrukmeting 2019.
Dr. Lemmensstraat, Burg. Schoonheijtsstraat, Vincentiusstraat, Brugstraat huisnummers 60 t/m 126 en 53 t/m 81, Stationsstraat huisnummers 29 t/m 81, en Stationsplein huisnummers 6 t/m 15, Fortuinstraat, Dr. Heijptstraat, Torenstraat, Laan van Luxemburg, Vrouwemadestraat (gedeelte Nispensestraat tot Laan van Belgie) en Nispensestraat  (vanaf B. Prinsensingel tot de rotonde Laan van België).
Als gevolg van de realisatie van nieuwbouw en/of het verdwijnen van parkeerplaatsen na aanleg van de centrumring, is de parkeerdruk in deze straten gemeten op 85% of wordt verwacht dat de parkeerdruk op maatgevende momenten zal oplopen boven 85%.
Als alternatief wordt u een 2e vergunning in sector 4 aangeboden, aangezien er bij het Stationsplein voldoende plaats is.


Let op!

Nieuwbouw: aantonen van een tweede auto is een vereiste.

Er geldt een uitzondering voor het uitgeven van de eerste bewonersvergunning. Woont u in een woning waarvoor een bouwaanvraag is ingediend na 1 mei 2002, dan wordt uw aanvraag voor een eerste bewonersvergunning beoordeeld op basis van de voorwaarden die gelden voor het krijgen van een tweede bewonersvergunning. Er is besloten om deze regels te hanteren omdat de parkeerdruk hoog is en het aantal parkeerplaatsen beperkt.

 

Aanvraag via het E-loket

Hoe vraag ik een bedrijfsvergunning aan?

Wanneer uw bedrijf is gevestigd in het betaald parkeergebied kunt u een bedrijfsvergunning aanvragen. In Roosendaal wordt er een onderscheid gemaakt tussen kantoor- en winkelvergunningen.


Hoe vraagt u een kantoor- of winkelvergunning aan als u kantoor of winkel is gevestigd binnen het betaald parkeergebied? U kunt langskomen op het Parkeerbureau tijdens de openingstijden.

Maar u kunt per email uw bedrijfsgegevens en vestigingsnummer doorgeven aan ons. U ontvangt een mail dat u daarna kunt inloggen om uw aanvraag af te ronden.

U ontvangt geen fysieke vergunning. Met de Parkapp dient u het kenteken van de auto te activeren. Alle uitleg vindt u in de brief die u ontvangt als de aanvraag is afgerond. 

 

 


Hoe vraag ik een marktkoopliedenvergunning aan?

Een marktkoopliedenvergunning kunt u aanvragen bij gemeente Roosendaal, bij uw marktmeester.

Hoe vraag ik een incidentele vergunning aan?

Aanvragen incidentele maandvergunning gaat via het eLoket.

 


Wat kost een parkeervergunning?

Bewonersvergunning
Uw eerste bewonersvergunning kost € 54,00 per kalenderjaar. Een tweede bewonersvergunning kost € 78,00 per kalenderjaar.
Bedrijfsvergunning
Een kantoorvergunning kost € 360,00 per kalenderjaar. Een winkelvergunning kost
€ 432,00 per kalenderjaar.
Marktkoopliedenvergunning
Een marktkoopliedenvergunning kost € 72,00 per jaar.
Incidentele vergunning
Een incidentele vergunning is één maand geldig en kost € 70,00



 

 

 

 

 

Hoe betaal ik voor mijn parkeervergunning?

Een bewonersvergunning kunt u via het E-loket aanvragen en betalen.

Een kantoorvergunning vraagt u aan met eHerkenning aan. 

Hoe wijzig ik mijn kenteken

Wijzigen van uw kenteken.
Uw bewonersvergunning is aan uw kenteken gekoppeld.  Heeft u een andere auto? Dan wijzigt u zo spoedig mogelijk zelf uw kenteken via het E-loket. Heeft u een nieuwe auto van de zaak?

Dan wijzigt u zelf uw kenteken via het digitaal loket, waarbij een werkgeversverklaring dient te worden geupload.

Heeft u geen computer?

Dan kunt u langskomen op het Parkeerbureau op maandag, woensdag en vrijdag tussen 09.00 en 12.00 uur. De wijzigingskosten zijn € 4,40.

Ik wil mijn parkeervergunning opzeggen. Wat moet ik doen?

Wanneer u uw bewonersvergunning niet meer nodig heeft, dient u zelf uw parkeerrechten te beëindigen via het E-loket. Het bedrag van de nog niet ingetreden maanden zal op uw IBAN worden teruggestort.

Wanneer u uw bedrijfsvergunning niet meer nodig heeft, dient u een email te sturen naar adminstratie@parkeerbeheer.nl. Het bedrag van de nog niet ingetreden maanden zal op uw IBAN worden overgemaakt.

Een incidentele vergunning is één maand geldig. Deze kunt u niet eerder opzeggen.

Een marktkoopliedenvergunning kunt u direct opzeggen. Dit doet u bij uw marktmeester.

Hoe kan ik mijn parkeervergunning verlengen?

U dient zelf uw parkeervergunning te verlengen via het E-loket.

Bedrijfsvergunning  verlengen via Eloket met Eherkenning.


Wat is een bezoekersregeling

Met ingang1-1-2017 is een digitale bezoekersregeling beschikbaar voor u als bewoner van het betaald parkeergebied. Per adres kan er één bezoekersregeling worden aangevraagd.

E-Loket en DigiD
U kunt de digitale bezoekersregeling aanvragen via het E-loket. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Als u deze niet heeft, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl. 

Gebruik online
De digitale bezoekersvergunning kunt u online op mijn.2Park.nl of in de 2Park webpagina gebruiken om het kenteken van de auto van uw bezoek aan te melden.
Via de website of de 2Park webpagina kunt u uw parkeertegoed opwaarderen met € 10,00 € 25,00 of € 50,00 opwaarderen en betalen via iDEAL

Eén kenteken per keer
U kunt per keer één bezoeker aan- en afmelden met het betreffende kenteken. Is het kenteken van deze bezoeker afgemeld, dan kunt u weer een ander kenteken aanmelden. Gelijktijdig kan er niet meer dan één kenteken worden aangemeld. De bezoekersregeling is dus kenteken gebonden en u dient zelf het gewenste kenteken aan en af te melden!

Vanaf 6 september 2021 geldt het betaald parkeren op de maandag tot en met donderdag van 09:00 uur tot 20:00 uur. Uw bezoeker kan vanaf 18:30 uur 'gratis' parkeren, echter het kenteken dient wel te worden aangemeld.

Op zaterdag geldt het betaald parkeren van 09:00  tot 20:00 uur. Uw bezoeker kan vanaf 17:00 uur 'gratis' parkeren. Ook dan dient u voor uw bezoeker het kenteken wel aan te melden. Er zal geen parkeertegoed van uw saldo worden afgeschreven. 

Zondag geldt het ‘nultarief” maar aanmelden vereist!
De bezoekersregeling is geldig tijdens het regime van het “betaald parkeren ”dus ook op alle zondagen van 12:00 uur tot 20:00 uur.        
Op zondag werkt de regeling volgens een nultarief en er wordt niets van uw parkeertegoed afgeschreven. U dient wel een minimaal parkeertegoed van € 10,00 op te waarderen.


Van maandag tot en met zaterdag betaalt u per minuut volgens tegen een tarief € 1,50 per uur op de andere tijden.

Informatie/Vragen
Heeft u nog vragen dan kunt u een email sturen naar administratie@parkeerbeheer.nl of bellen met het Parkeerbureau,
telefoonnummer 0165-745430 op maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

 

Hoe kan ik een wijziging voor mijn bedrijfsvergunning doorgeven?

Wanneer het adres van uw bedrijf en/of uw klantgegevens (bijv. naam of telefoonnummer) veranderen, moet u dit doorgeven aan Parkeer Beheer. Dit kan per telefoon of email.

Telefoon: 0165-745430

E-mail: administratie@parkeerbeheer.nl

 

Ik wil mijn parkeervergunning opzeggen. Krijg ik nog geld terug?

Wanneer u uw parkeervergunning voor bewoners wilt opzeggen dat kan dit via het E-loket met uw Digid. Het bedrag van de volle kalendermaanden die nog niet zijn ingetreden, krijgt u teruggestort op uw IBAN.

Een kantoor of winkelvergunning zegt u per email op, of via E-herkenning. U krijgt het bedrag van de volle kalendermaanden die nog niet zijn ingetreden teruggestort op uw IBAN.

 

Ik wil de parkeervergunning overzetten op een ander kenteken. Hoe regel ik dat?

Bewonersvergunning
U kunt uw kenteken kosteloos wijzigen via het E-loket. Heeft u geen pc dan kunt u terecht op het Parkeerbureau. Een wijziging kost € 4,40.

Heeft u een nieuwe auto van de zaak?
Als het kenteken van uw auto van de zaak verandert, dan wijzigt u via het E-loket uw kenteken. Hierbij dient u te uploaden: een verklaring van uw werkgever waarin vermeld is dat u de vaste en dagelijkse bestuurder bent van de auto, met vermelding van de naam van de leasemaatschappij.


Bedrijfsvergunning

De vergunning is kenteken gebonden.
Uw kantoor- of winkelvergunning is kenteken gebonden. Nadat uw aanvraag is voltooid ziet u bij uw kantoor- of winkelvergunning drie documenten: een bevestigingsbrief, een stratenlijst en een brief met inloggegevens. De brief met uw inloggegevens heeft u nodig om het kenteken van de auto te activeren via de 2Park webpagina of mijn.gemeenteportaal.nl. Er ligt dus geen vergunning in de auto. Een kantoor- en winkelvergunning wordt gekoppeld aan een specifiek kenteken. Door middel van de ParkApp of mijn.gemeenteportaal kunt u 1 kenteken activeren. U kunt zo vaak als u wilt uw kenteken wijzigen, de parkeerrechten kunnen voor ieder willekeurig auto worden geactiveerd. (1 kenteken gelijktijdig!).


Ik wil een tweede kenteken toevoegen aan mijn bewonersvergunning. Hoe regel ik dat?

Een parkeervergunning wordt uitgegeven voor maximaal twee specifieke kentekens. Dit betekent dat de parkeervergunning alleen geldig is voor de twee kentekens waarvoor de vergunning is uitgegeven. Op de bewonersvergunning staat uw kenteken(s) niet vermeld, maar uw vergunning is wel gekoppeld aan uw kentekens.

U dient in te loggen met uw Digid op het Eloket. Daarna gaat u naar huidige parkeervergunning. Daar kunt uw 2e kenteken toevoegen. U heeft nu een 'optievergunning". Deze dient u met een 2Park of via mijn2Park.nl  te activeren.

Bij uw documenten vindt u een brief met de instructie hierover. Voor vragen kunt u bellen met 0165-745430, maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

Ik ga verhuizen. Wat moet ik regelen met betrekking tot mijn parkeervergunning?

Wanneer u gaat verhuizen, is het belangrijk dat u zich op uw nieuwe adres inschrijft bij de Basisregistratie Personen. Nadat u uw adreswijziging heeft doorgegeven beëindigt u zelf via het E-loket uw parkeerrechten. Het bedrag van de volle nog niet ingetreden maanden wordt op uw IBAN. overgemaakt.

Ligt uw nieuwe huisvesting binnen het betaald parkeergebied? Dan vraagt u weer via het E-loket uw nieuwe parkeervergunning aan. U gaat als volgt te werk. Eerst beëindigt u uw parkeerrechten voor de 'oude' sector. Daarna vraagt u parkeerrechten aan voor uw nieuwe sector. Het teveel betaalde ontvangt u op uw IBAN retour.


Ligt uw nieuwe huisvestiging buiten het betaald parkeergebied?

Als uw nieuwe huisvesting buiten het betaald parkeergebied ligt, dan dient u zelf uw parkeerrechten te via het E-loket beëindigen. Het bedrag van de volle kalendermaanden die nog niet zijn ingetreden, ontvangt u op uw IBAN.



Ik heb tijdelijk vervangend vervoer. Hoe geef ik door dat ik tijdelijk een ander kenteken heb?

Als uw eigen auto wordt gerepareerd en u krijgt tijdelijk een leenauto van de garagehouder dan is het belangrijk dat u dit doorgeeft aan Parkeer Beheer, zodat u parkeerrechten voor uw tijdelijke leenauto kunt verkrijgen.

Om door te geven aan Parkeer Beheer dat u tijdelijk een leenauto heeft, verstuurt u een verklaring van uw garagehouder per  e-mail aan Parkeer Beheer. In deze verklaring moeten de volgende gegevens staan vermeld:

Naam en adres van de houder van de parkeervergunning
Kenteken van uw eigen auto
Kenteken van de leenauto
Duur van de reparatie
Naam en handtekening van uw garagehouder

Zodra Parkeer Beheer de ondertekende verklaring heeft ontvangen, kunt twee weken in de leenauto rijden, aangezien het kenteken van de leenauto is geregistreerd en gekoppeld aan uw eigen auto. 

Parkeren in parkeergarages

Meer info

Waar zijn parkeergarages in Roosendaal?

In Roosendaal kunt u uw auto makkelijk, veilig en centraal parkeren in een van de vijf parkeergarages.

De parkeergarages in Roosendaal liggen zeer centraal.
Parkeergarage Nieuwe Markt
Nieuwe Markt 81
4701 AE Roosendaal
Doorrijhoogte: 2.10 meter


Parkeergarage Liga
Laan van Brabant 48-50
4701 BK Roosendaal
Doorrijhoogte: 2.10 meter


Parkeergarage Biggelaar
Biggelaar 29
4701 RA Roosendaal
Doorrijhoogte: 2.10 meter


Parkeergarage Mill Hill
Vrouwemadestraat 76
4701 CG Roosendaal
Doorrijhoogte: 2.05 meter


Parkeergarage Roselaar
Laan van Brabant 5
4701 BM Roosendaal
Doorrijhoogte: 2.10 meter


 

Wat is de doorrijhoogte van de parkeergarages?

Parkeergarages Nieuwe Markt, Liga, Biggelaar en Roselaar hebben een doorrijhoogte van 2.10 meter

Parkeergarage Mill Hill heeft een doorrijhoogte van 2.05 meter.

Moet ik betalen om te parkeren in een parkeergarage tijdens op de zondag?

Op de zondagen betaalt u het maximaal tarief van € 2.00.

U betaalt € 0,65 per 20 minuten met een maximum van € 2,00.

Van 12.00 tot 17.00 uur zijn alle winkels open en er is altijd wat extra's te beleven op een zondag in Roosendaal.
In parkeergarages Roselaar, Mill Hill en Liga kunt u parkeren vanaf 11.15 uur tot 18.00 uur. Wilt u na  nog langer in de stad blijven om een hapje te eten of wat te gaan drinken parkeer dan in de parkeergarages Nieuwe Markt of Biggelaar, daar kunt u vanaf 08.00 uur tot 24.00 uur terecht voor het maximaal tarief van € 2,00. 

Wat is een uitrijkaart?

Een uitrijkaart is een kaart met een barcode die verkrijgbaar is op het Parkeerbureau.

De bezoeker van de parkeergarage kan hiermee uitrijden. Er zijn 2 soorten uitrijkaarten. Dalurenkaarten en dagkaarten.

Een dalurenkaart kost € 3,00 per stuk, hiermee kan vanaf het daluur worden uitgereden.

Een dagkaart kost € 9,00, deze is een hele dag geldig. 

Waar kan ik uitrijkaarten kopen?

U kunt de uitrijkaarten bestellen via het Parkeerbureau, waarbij een minimale bestelling per 50 stuks wordt verstrekt.

Ik wil een abonnement voor een parkeergarage aanvragen. Heb ik daar recht op?

Woont u in de directe omgeving van één van de parkeergarages in het centrum van Roosendaal? Dan kunt u een abonnement aanvragen voor een parkeerplaats in de parkeergarage.

Echter, de mogelijkheden zijn beperkt.
De medewerkers van ons Parkeerbureau informeren u graag over de mogelijkheden: administratie@parkeerbeheer.nl

 

Ik wil een abonnement voor een parkeergarage aanvragen. Hoe doe ik dat?

Er zijn 2 soorten abonnementen verkrijgbaar:

 Abonnementssoort Geldig (wie en waar)                                                     Tijd                                                                                                  Prijs per kwartaal incl. %BTW
 1. BedrijfsabonnementVoor bedrijven in de binnenstad met recht op 1 abonnement per 4 fte Keuze voor alle garages bij beschikbaarheidAlle openingstijden van de gekozen parkeergarage

€ 330,00 (€ 110,00 per maand)                                                              

 2.Werknemersabonnement

Voor werknemers van bedrijven in binnenstad garage Biggelaar.

Looptijd tot en met 31 december 2019

 Vanaf 1 uur vóór tot 1 uur nà openingstijden van de winkels in de binnenstad ma-do + za 8.00-18.30

vr 8.00-22.00

Zo 11.00-18.00

 €195,00 ( €65,00 per maand)

 

Heeft u interesse in een van de abonnementen dan kunt u contact opnemen met een van de medewerkers van het Parkeerbureau of een email sturen. U ontvangt dan een aanvraagfromulier die u kunt invullen en meenemen naar het Parkeerbureau.

 



Wat kost het om te parkeren in een parkeergarage?

Het standaard tarief om uw auto te parkeren in de parkeergarages is € 0,65 per 20 minuten. In parkeergarage Nieuwe Markt en parkeergarage Biggelaar betaalt u in de daluren het lage tarief van € 0,95 per uur.

Wat kost een uitrijkaart?

Een uitrijkaart kost € 3,00 en is alleen geldig tijdens de daluren.

 

Wat kost een abonnement voor de parkeergarage?

Het eerste abonnement dat in alle garages wordt aangeboden tegen een prijs van € 110,-- per maand is het ‘bedrijfsabonnement’.

Dit abonnement wordt in alle garages aangeboden en biedt de mogelijkheid om als bedrijf gebruik te maken van deze garage gedurende de openingstijden van de betreffende garage. Dus krijgt men een parkeerplaats
nabij de vestiging van het bedrijf met de meest ruime mogelijkheid om er te parkeren.

Het bedrijfsabonnement wordt uitgegeven volgens de normstelling 1 abonnement per 4 fte. Keuze uit parkeergarage Biggelaar, Roselaar, Mill Hill of Nieuwe Markt. (abonnementen worden per kwartaal aangegaan)

Het tweede abonnement dat wordt aangeboden tegen een prijs van € 65,-- per maand is het ‘werknemersabonnement’ in parkeergarage Biggelaar. (looptijd tot en met 31 december 2019).

Dit abonnement biedt de werknemer de mogelijkheid om relatief goedkoop een parkeerplaats nabij de werklocatie af te nemen.
Het abonnement wordt aangeboden met een beperkt tijdsregime (van 1 uur voor opening van de winkels tot 1 uur na sluiting van de winkels). (abonnementen worden per kwartaal aangegaan. Geldigheid op de onderstaande tijden.

(Ma- Do + Za 08.00 - 18.30 uur)

(Vr - 08.00 - 22.00 uur)

(Zo - 11.00 - 18.00 uur) 

 

De lift/slagboom in de parkeergarage werkt niet. Wat moet ik doen?

Op de automaten/uitgang terminal is een informatieknop aanwezig, te herkennen aan de ‘i’. Wanneer u op de informatieknop drukt komt u in contact met de beheerder van de meldkamer. Deze helpt u dan verder.

Mijn auto is beschadigd in een parkeergarage in Roosendaal. Wat kan ik doen?

Bij schade aan uw auto dient u contact op te nemen met Parkeer Beheer.

Ik heb een klacht over een parkeergarage. Wat moet ik doen?

Op deze website is een serviceformulier aanwezig. Deze kunt u invullen en opsturen naar Parkeer Beheer Roosendaal BV, Postbus 275, 4700 AG Roosendaal.

Mijn abonnementspas is kapot of kwijt. Wat moet ik doen?

Bij verlies, schade of diefstal van uw abonnementspas dient u contact op te nemen met Parkeer Beheer.

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?

Uw abonnement dient schriftelijk opgezegd te worden. Dit kan per e-mail naar het e-mailadres administratie@parkeerbeheer.nl of per post naar Parkeer Beheer Roosendaal BV, Postbus 275, 4700 AG Roosendaal. Uw opzegging wordt in behandeling genomen. U ontvangt hiervan een schriftelijke bevestiging.

Parkeren op straat

Meer info

Welke regels gelden voor betaald parkeren op straat?

Roosendaal heeft diverse parkeerplaatsen en parkeerterreinen waar u moet betalen om uw voertuig te parkeren.

Betaalt u niet? Dan loopt u het risico om een parkeerboete te krijgen.

Welke parkeergebieden heeft Roosendaal?

In Roosendaal zijn er twee soorten betaald parkeergebieden. Voor elk gebied geldt een apart tarief.

 

Wat is belparkeren?

Met belparkeren kun u op eenvoudige wijze met uw mobiele telefoon betalen om in Roosendaal te parkeren. Belparkeren werkt snel, makkelijk en veilig. Klik hier voor meer informatie over belparkeren.

Wat is een bezoekersregeling

Met ingang1-1-2017 is een digitale bezoekersregeling beschikbaar voor u als bewoner van het betaald parkeergebied. Per adres kan er één bezoekersregeling worden aangevraagd.

E-Loket en DigiD
U kunt de digitale bezoekersregeling aanvragen via het E-loket. Hiervoor heeft u een DigiD nodig. Als u deze niet heeft, dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl.

Gebruik online
De digitale bezoekersvergunning kunt u online op mijn.gemeenteportaal.nl of in de 2Park webpagina gebruiken om het kenteken van de auto van uw bezoek aan te melden.
Via de website of de 2Park webpagina kunt u uw parkeertegoed opwaarderen met € 10,00 € 25,00 of € 50,00 opwaarderen en betalen via iDEAL.

Eén kenteken per keer
U kunt per keer één bezoeker aan- en afmelden met het betreffende kenteken. Is het kenteken van deze bezoeker afgemeld, dan kunt u weer een ander kenteken aanmelden. Gelijktijdig kan er niet meer dan één kenteken worden aangemeld. De bezoekersregeling is dus kenteken gebonden en u dient zelf het gewenste kenteken aan en af te melden!

Van maandag tot en met donderdag is aanmelden van 1 kenteken in de avonduren vereist, echter er zal geen parkeertegoed worden afgeschreven. (van 18:30 tot 20:00 uur)

Zaterdag zal er vanaf 17:00 uur geen parkeertegoed worden afgeschreven, maar aanmelden van 1 kenteken is wederom vereist. (17:00 tot 20:00 uur).

Zondag geldt het ‘nultarief” maar aanmelden vereist!
De bezoekersregeling is geldig tijdens het regime van het “betaald parkeren” dus ook op alle zondagen van 12:00 uur tot 20:00 uur.        
Op zondag werkt de regeling volgens een nultarief en er wordt niets van uw parkeertegoed afgeschreven. U dient wel een minimaal parkeertegoed van € 10,00 op te waarderen.
Van maandag tot en met zaterdag betaalt u per minuut volgens tegen een tarief € 1,50 per uur.

Informatie/Vragen
Heeft u nog vragen dan kunt u een email sturen naar administratie@parkeerbeheer.nl of bellen met het Parkeerbureau,
telefoonnummer 0165-745430, op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur.

 

Wat gebeurt er als ik geen parkeergeld betaal?

Zodra u uw auto parkeert in het betaald parkeergebied, moet u parkeergeld betalen. Officieel heet parkeergeld parkeerbelasting. Het betaald parkeergebied in Roosendaal is herkenbaar aan borden en parkeerautomaten op straat. Wanneer u niet, onjuist of niet voldoende parkeergeld betaalt krijgt u een parkeerboete. Officieel heet een dergelijke parkeerboete een naheffingsaanslag.

Moet ik betalen om te parkeren op straat op de zondag?

Zondag betaald parkeren!!

Op zondagen dient u tussen 12.00 en 20.00 uur te betalen om uw auto te parkeren in het betaald parkeergebied.

uitzondering: Emile van Loonpark, maandag tot donderdag van 09:00 tot 18:30 uur, vrijdag van 09:00 tot 21:00 uur, zaterdag van 09:00 tot 17:00 uur en zondag van 09:00 tot 17:00 uur. 

Parkeeradvies: Parkeergarages 

In de parkeergarages kunt u uw auto op de zondag voor het maximaal tarief van € 2,00.

Wat is een dagkaart?

Als u langer dan 4 uur wilt parkeren en/of uw auto op verschillende plaatsen in Roosendaal wilt parkeren, dan is het verstandig om een dagkaart te kopen. Een dagkaart kost € 10,00 en is 24 uur aaneengesloten geldig in het gehele betaald parkeren gebied. Dit betekent dat u uw auto tijdens 24 aaneengesloten uren op verschillende parkeerplaatsen in Roosendaal kunt parkeren.

Waar mag ik parkeren met een dagkaart?

Een dagkaart is geldig in het gehele betaald parkeergebied, ook in straten voor vergunninghouders, met uitzondering van de Dr. van Dregtstraat, het Dr. van Dregtplein, bij parkeervakken met losse parkeermeters en de parkeergarages.

Waar kan ik een dagkaart kopen?

Een dagkaart kunt u kopen bij de parkeerautomaten op straat.

Hoe betaal ik parkeergeld (parkeerbelasting)?

U kunt een kort parkeerkaartje of een dagkaart kopen bij een van de parkeerautomaten op straat of u kunt parkeergeld betalen via belparkeren.

Bij 15 parkeerplaatsen in Roosendaal staan losse parkeermeters. Bij deze parkeermeters kunt u uitsluitend met contant geld (muntgeld) betalen.


Wat is een informatiezuil?

Aan de zijkant van alle parkeerautomaten op straat vindt u een informatiezuil. Op de informatiezuilen vindt u de meest relevante informatie over parkeren in dat specifieke gebied en over het gebruik van de parkeerautomaat.

Wat kost parkeren op straat in Roosendaal?

Wanneer u maximaal 4 uur wilt parkeren kunt u een kort parkeerkaartje kopen. In Roosendaal gelden op straat voor kort parkeren twee parkeertarieven. De hoogte van het tarief is afhankelijk van de zone waarin u parkeert. Het hoog tarief bedraagt € 2,25 per uur. Het laag tarief bedraagt € 1,65 per uur. Een dagkaart kost € 10,00.

 

Wat kost een dagkaart?

Een dagkaart kost € 10,00.

Wat kost een parkeerboete?

Een parkeerboete kost € 64,50 plus het door u verschuldigde uur- of dagkaarttarief.

Ik wil een kapotte parkeerautomaat melden. Wat moet ik doen?

Storingen aan parkeerautomaten kunt u tijdens kantooruren telefonisch melden aan Parkeer Beheer via het telefoonnummer 0165-560275.